Zasavsko hribovje ~ 736 m.n.m.

Plezalna pot na Lisco - D/E

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Tuto via ferratu postavila PD Sevnica na památku svého 110. výročí. Zajištěná lezecká stezka je rozdělena do pěti prodloužení (lezecké sekce chráněné ocelovými lany a schody) s celkovou délkou 123m, přechody 245m a výškovým rozdílem 150 metrů. Průměrná obtížnost je B/C, ale poslední úsek je nejtěžší - obtížnost D. Zvláštností této cesty je, že je možné z každého úseku sestoupit a obejít ho po jednodušší cestě.

Příjezd

Z Krška, Mirny nebo Zidani Most jeďte do Sevnice. V Sevnici na kruhovém objezdu u pizzerie Rondo odbočte na Planinu pri Sevnici. Asi po pěti kilometrech zahněte doleva k vinnému sklípku Mastnak (zde je také možnost zaparkovat, casta pak trvá 1 hodinu a 50 minut). Odtud se držte vpravo a po dvou kilometrech se dostanete do vesnice Cerje. Parkovat můžete na krásném prostorném parkovišti se sladkou vodou.

Nástup

Od parkoviště se vydejte nahoru po asfaltové silnici, která vede kolem lesa. Po cca 100m minete odbočku na Lisca - těžká cesta, pokračujte dále cca 50m kde odbočte vlevo do lesa na Lisca - zelo zahtevna pot a po cca 400m dorazíte k nástupu.

Sestup

Můžete sestoupit na jednodušší horské stezce směrem na západ od restaurace.

Zajímavosti

Horská chata Tončkov na konci ferraty s dobrým jídlem.