Grazer Bergland ~ 1447 m.n.m.

Franz Scheikl Naturfreunde Klettersteig - C

Popis

Opravit údaje

Charakteristika

Ferrata převážně obtížnosti B. V dolní části lesní úseky mezi kořeny. Závěrečný vzdušný hřebínek obtížnosti B/C s pěknými výhledy.

Příjezd

V Rakousku směřovat na Kapfenberg a na silnici S35 směr Graz. Zde sjezd Mixnitz/Barenschutzklamm a přes kruhový objezd pokračovat na Breitenau - Sankt Jacob. Asi 500 metrů za cedulí Breitenau odbočit doprava přes železniční přejezd a po zpevněné úzké cestě vzhůru k hostinci Steirischer Jockel.

Nástup

Od parkoviště se vydáte po značené cestě přes louku směr Schusellbrunn (Wahlfahrtskapelle). Asi po 15 minutách dorazíte k rozcestníku na Naturfreundsteig (Nebo TVN Klettersteig) a dáte se doleva. Cesta stoupá lesem vzhůru a několikrát protne lesní cestu. Poté pokračovat mezi stromy a kapradím ke staré dřevené boudě, od které se cesta stáčí traverzem doprava přímo k ferratě.

Sestup

Od kříže se vydáte po značené turistické cestě směr Steirischer Jockel (pozor, neodbočovat na Barenschlutzklamm) Lesem sestoupíte k hostinci na skále, kde se můžeme občerstvit a pokochat výhledem do krajiny. Přes terasu se vydáte na sestup kolem kapličky a pohodlnou cestou zpátky na parkoviště.

Zajímavosti

Okolí ferraty je plné divoké zvěře a tak vás při přístupu k ferratě můžou překvapit kozorožci, kteří budou nerušeně ležet pár metrů od cesty.